Elever möter ishockeyspelare från NHL

Kvarnbäcksskolan samarbetar med Svenska ishockeyförbundet

Vi vill att idrott ska vara till för alla barn oavsett vart de växer upp. Vi vet att idrott och rörelse skapar glädje, bryter utanförskap, ökar jämställdheten och skapar trygghet.

Vi på Kvarnbäcksskolan är väldigt glada att just vi har fått möjlighet att delta i projektet Ishockey i idrottssvaga områden. Projektledare Simon Stiegenberg, projektledare, kontaktade oss i oktober med en förfrågan och vi tackade ja direkt. Projektet riktar sig framförallt till elever i åk f-3.

Från och med säsongen hösten 2019 kommer elever på Kvarnbäcksskolan erbjudas att komma i kontakt med ishockey och skridskoåkning. Skolans elever kommer regelbundet ges möjlighet att prova spela och åka skridskor på Hanveden. I projektet ingår fri tillgång till nödvändig utrustning samt utbildade ledare.

Som en uppstart av samarbetet bjöds elever och personal in i början av november att spela ishockey med internationella spelare från NHL i Globen. Samma vecka erbjöds alla skolans elever med sina familjer biljetter till en träningsmatch i Globen.

Senast uppdaterad: 10 december 2019