Trygghet och hälsa

Vi arbetar för att alla elever ska trivas och känna sig trygga på vår skola. De ska känna att de är delaktiga och utvecklas varje dag.

Foto: Olof Holdar

Vi har ett stort fokus på att skolan ska vara en trygg plats för våra elever. Vårt elevhälsoteam och trygghetsteam spelar en viktig roll i det arbetet.

Om en elev känner sig otrygg, kränkt eller på annat vis inte mår bra kan eleven via lärare vända sig till någon i trygghetsteam. Ärendet behandlas då enligt de rutiner som formuleras i planen mot kränkande behandling och diskriminering.

Senast uppdaterad: 10 maj 2023